Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Nie możesz znaleść dodatku który chciałbyś umieścić na swojej stronie lub blogu? Napisz do nas - postaramy się przygotować taki dodatek i poinformujemy Cię o tym na maila:

Dodatki
Liczniki
Pogoda

Wybór domeny

Jak wybrać domenę? Na pewno wybór domeny nie powinien być przypadkowy, w końcu to znak rozpoznawczy strony. Większość użytkowników Internetu zapamiętuje jako nazwę serwisu właśnie adres internetowy. Domena składa się z dwóch części: poziomu środkowego (czyli edodatki w domenie edodatki.pl) i poziomu wyższego (.pl we wspomnianym przypadku). Poziom środkowy domeny może mieć maksymalnie 63 znaki, wśród nich litery, cyfry i myślniki. Ale wybierać należy jak najkrótszy i najprostszy adres. Musi być łatwy do zapamiętania i podyktowania. Jeśli tylko jest taka możliwość, lepiej unikać myślników w domenie. Mimo, że jest już możliwość rejestrowania domen z polskimi znakami, to nie zaleca się tego robić.

Warto zawrzeć w nazwie domeny słowo kluczowe serwisu. Użytkownikom będzie łatwo zapamiętać taki adres, a jednocześnie strona będzie się dobrze pozycjonowała. Drugą metodą na wybór domeny jest adres z nazwą własną marki. Taka domena bardzo dobrze sprawdzi się, kiedy marka jest już popularna i cieszy się renomą. Oczywiście można te dwa sposoby połączyć, pod warunkiem, że domena nie będzie zbyt długa.

Jeśli wybraliśmy już nazwę domeny, musimy jeszcze zdecydować jaka ma być końcówka. Najpopularniejsze w Polsce są oczywiście .pl, .com., .com.pl. Ale jest też szereg innych, z których można wybierać: .eu, .org, .net, .net.pl, końcówki regionalne np. waw.pl. Najlepiej jedna zdecydować się na .pl lub .com. Często praktyką jest kupowanie domen dla kilku najpopularniejszych końcówek.

Nie warto natomiast korzystać z darmowych domen. Taka domena nie należy do właściciela serwisu. W sytuacji, kiedy właściciel postanowi zmienić konto hostingowe, na którym jest utrzymywany serwis, niestety nie będzie mógł zabrać ze sobą dotychczasowego adresu. Tym samym straci sporą część użytkowników i będzie musiał od nowa „zdobywać popularność pod nową domeną”. Korzystanie z darmowych domen nie wygląda również dobrze marketingowo. Firma, która w adresie swojej strony internetowej będzie miała nazwę serwisu udostępniającego darmowe konta nie będzie wzbudzała zaufania. Wykupiona domena zawsze będzie mogła pójść za serwisem. Nie należy również używać darmowych aliasów. Po pierwsze będą wyskakiwały na stronie reklamy, po drugie przydzielenie aliasu jest równoznaczne z umieszczeniem całej strony w ramce, a to zabiera możliwość pozycjonowania. Kiedy już własna domena jest wykupiona, trzeba pamiętać o regularnym jej przedłużaniu i opłacaniu, w przeciwnym razie można domenę stracić.

Ocena:
3
Twoja ocena:
Więcej w tej kategorii

Powiadomienia o nowych dodatkach