Marketing internetowy to promowanie online usług czy towarów. Promocja może obejmować reklamę, sprzedaż, budowanie wizerunku marki, obsługę klienta.

Krótkie zestawienie narzędzi marketingu internetowego:

1. Poczta elektroniczna
Można nią przesyłać komunikaty marketingowe do klientów. Komunikaty mogą zawierać informacje o nowych usługach, produktach, promocjach. Nie należy jednak zasypywać klientów dużą ilością wiadomości. Należy szanować ich prywatność i umożliwić im w każdej chwili zrezygnowanie z subskrypcji.

2. Biuletyny elektroniczne, newslettery
Cyfrowe biuletyny, publikacje wysyłane pocztą elektroniczną. Mogą zawierać grafiki i animacje. Biuletyny można dostosowywać do konkretnych grup docelowych. Biuletyn elektroniczny może zastąpić tradycyjny katalog produktów czy usług. Trzeba pamiętać, że dać klientom możliwość wypisania się z subskrypcji w każdej chwili.

3. Reklama online
Do reklam online zalicza się: baner, billboard, sky scraper, wide skyscpraper, button, toplayer, watermark, scroller, pop-up, brandmark, a także reklamy tekstowe.

4. Programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe
Oferują korzyści lojalnym i często odwiedzającym serwis klientom. Mogą to być np. upusty czy gratisy. Stosuje się również współpracę z innymi serwisami, które mogą być w kręgach zainteresowań naszych docelowych klientów i skierują ruch internetowy do naszego serwisu.

5. Serwis internetowy
To wirtualne okno do firmy. Największe zalety serwisu internetowego jako narzędzia marketingowego to możliwość zbadania interakcji klientów z serwisem oraz dostosowania komunikacji do indywidualnych potrzeb klientów.