Promocja strony przez wyszukiwarki internetowe to przede wszystkim dwie rzeczy: pozycjonowanie i linki sponsorowane.

Pozycjonowanie
Celem pozycjonowania jest dążenie do tego, by nasza strona znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwań po wpisaniu słów kluczowych.
Pozycjonowanie należy zacząć od optymalizacji strony. Bardzo ważne jest zastosowanie odpowiednich metatagów:
<Title>Tytuł Strony</Title> - tytuł strony, powinien zawierać słowa kluczowe
<meta name="description" content="opis reklamowy strony"/> - tutaj również powinny znaleźć się słowa kluczowe
<meta name="keywords" content="słowa kluczowe"/> - słowa kluczowe rozdzielane przecinkami
<h1>...<h6> - znaczniki nagłówków

Kolejne ważne elementy strony to treść i grafika. Treść musi być wartościowa i unikalna. W tekście na stronie należy również wplatać słowa kluczowe, ale należy pamiętać aby całość była logiczna. Grafika powinna być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek i dokładnie opisana tagami ALT i TITLE.
Optymalizując stronę należy zadbać też o przyjazne linkowanie, ułatwi to wyszukiwarkom indeksowanie naszej strony.

Po zoptymalizowaniu strony można przystąpić do zdobywania linków. Sposobów jest wiele: wymiana linkami, umieszczanie stron w katalogach czy kupowanie linków. Im więcej wartościowych linków zwrotnych do naszej strony tym większa wartość naszej witryny, a co za tym idzie wyższa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania.

Linki sponsorowane
Najpopularniejszą i najskuteczniejszą metodą są płatne kampanie Adwords w wyszukiwarce Google. Linki sponsorowane wyświetlane są na samej górze nad wynikami organicznymi - maksymalnie 3 oraz po prawej stronie - tam może być ich maksymalnie 7. Reklamy Adwords w wyszukiwarkach mogą być tylko tekstowe.

Google Adwords daje również możliwość umieszczania reklam u swoich partnerów. W sieci partnerskiej oprócz reklam tekstowych można również umieszczać reklamy graficzne, animacje czy filmy. Jednak ze względu na wysoki koszt niewiele firm może sobie pozwolić na ten rodzaj reklamy.