Strona internetowa może być Twoim źródłem dochodu. Najskuteczniejszym sposobem zarabiania na stronach ww jest umieszczanie na nich reklam. Jednak, żeby reklamy przynosiły zyski, sama strona musi być odwiedzana przez jak największą liczbę użytkowników. Tak więc pierwszy krok do zarabiania to stworzenie strony z wartościową treścią. Warto już przy projektowaniu strony przewidzieć miejsce na przyszłą reklamę, tak by była wkomponowana w stronę. Uniknie się w ten sposób w przyszłości przebudowy strony czy zmiany grafiki, żeby zrobić miejsce na boks reklamowy.
Kolejny krok to wybór rodzaju reklamy. Powszechnie wiadomo, że bardzo nielubiane przez Internautów są wszelkiego rodzaju wyskakujące okienka reklamowe.
Bijącą rekordy popularności w ostatnim czasie reklamą jest tzw. reklama kontekstowa. Jest to typ reklamy, który dostosowuje się do treści strony. Jeśli np. strona jest o psach to będą się na niej wyświetlały reklamy karmy czy akcesoriów dla zwierząt.
Jak zacząć? Trzeba zarejestrować się w sieci reklamowej i wstawić na swoją stronę odpowiedni kod. Reklamy rozliczane są w systemie PPC (Pay Per Click), czyli płatność za każde kliknięcie.
Najpopularniejszym systemem reklamy kontekstowej jest Google Adsense. Ma bardzo dużą bazę reklamodawców. Google Adsense wyświetla reklamy tekstowe, banery oraz reklamy video.
Innym popularnym systemem jest AdKontekst, uruchomiony przez Wirtualną Polskę i NetSprint.pl. Każda strona, która chce zarabiać w tej sieci musi najpierw zostać zweryfikowana, a potem dostaje propozycję indywidualnej stawki za kliknięcie. AdKontekst oprócz reklam podobnych do Adsense, oferuje również reklamy typu Intertex, czyli wybrane słowa z tekstu na stronie zostają podkreślone, a po najechaniu na nie kursorem pojawia się dymek reklamowy.
Można też nie korzystać z żadnego systemu reklam, tylko znaleźć na własną rękę reklamodawców i wstawić ich reklamę na swoją stronę. Jeśli strona jest np. serwisem o konkretnym mieście z pewnością znajdzie się wiele lokalnych firm gotowych do wykupienia indywidualnie reklamy.
Niezależnie jaki rodzaj reklamy będzie na stronie, najważniejsza i tak musi być dobra treść, która będzie przyciągała użytkowników. Bez dużej liczby odwiedzin nie będzie zysków z reklam.