Jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na promocję strony jest uzyskanie dużej liczby linków z innych serwisów. Im więcej odnośników z innych stron prowadzi do naszej tym lepiej. W ten sposób zwiększa się wartość tzw. link popularity, który świadczy o jakości naszej strony.

Jednym ze sposobów na pozyskiwanie linków jest dodawanie stron do różnego rodzaju katalogów i toplist. Ale trzeba tu być nieco ostrożnym. Większość katalogów została stworzona na potrzeby SEO. Niektóre z nich mogą być manipulowane lub mogą wykorzystywać niedozwolone techniki pozycjonowania. Wpisanie strony do takiego katalogu może przynieść więcej szkody niż pożytku. Często praktyką przy dodawaniu strony do katalogu jest umieszczanie linku zwrotnego na swojej stronie. To już można nazwać w pewnym sensie wymianą linków.
Czy kierować się przy wyborze katalogów? Przede wszystkim warto wybierać katalogi moderowane. Nie są one zaśmiecone spamerskimi wpisami. Należy zwracać również uwagę na PageRank katalogu. Im wyższy tym lepiej dla nas. Na ocenę jakości naszej strony ma wpływ nie tylko ilość linków, ale także ich jakość. Jeśli tylko istnieje taka możliwość to warto dodawać stronę do katalogów tematycznych. Linki ze stron o podobnej tematyce mają większą wartość. Ważna jest również ilość zaindeksowanych stron w katalogu. Jeśli podstrony katalogu nie znajdują się w indeksie wyszukiwarki, to dodawanie strony do takiego katalogu nie ma żadnej wartości. Trzeba także pilnować tego, by link wychodzący z katalogu nie miał ustawionego atrybutu nofollow, bo będzie wtedy bezwartościowy. Ostatnia ważna sprawa to sprawdzenie historii domeny katalogu, czy np. na katalog nie nałożono kiedyś filtra lub bana. Jeśli tak to nie warto korzystać z takiego katalogu.

Jest kilka katalogów, do których warto dodawać stronę zawsze:
-katalog.onet.pl
-katalog.wp.pl
-katalog.interia.pl
-dmoz.org
-start24.pl

Toplista to również katalog stron. Różnica polega na tym, że toplista to ranking stron. W zwykłych katalogach strony są pogrupowane w kategorie.